Jak zdrowo odżywiać się w zimie?

0
61
jak zdrowo się odżywiać w zimie

Trzymanie zdrowej diety latem czy wiosną nie jest jakoś specjalnie trudne. O tych porach roku masz łatwy dostęp do świeżych warzyw i owoców, które zapewniają ci całą masę bezcennych witamin i minerałów. Dopiero gdy za oknem robi się coraz zimniej, trudno o zachowanie umiaru. Organizm stara się jakoś ogrzać i zaczyna domagać się większej ilości kalorii, dlatego ty po powrocie do domu od razu rzucasz się na wszystko to, co niezdrowe. A jak zmienić te niekorzystne nawyki? Jak zdrowo się odżywiać w zimie, skoro jest to takie trudne?

Warzywa i owoce są najlepszymi produktami spożywczymi dla ludzkich organizmów. Kryją w sobie najróżniejsze witaminy i minerały. Większość z nich w głównej mierze składa się z samej wody, dzięki czemu możesz jeść je niemalże bez żadnych wyrzutów sumienia, a i tak nie przytyjesz. Chwalą się też (zwłaszcza warzywa) wysoką zawartością błonnika. Jest to bardzo korzystny składnik podczas odchudzania, gdyż doskonale wypełnia żołądek i hamuje uczucie głodu na długi czas. Co jednak zrobić, gdy zimą brakuje świeżych warzyw i owoców? Spokojnie możesz sięgać po te, które zostały już wcześniej poddane jakiejś obróbce termicznej. Jeszcze do niedawna spora ilość osób sądziła, że warzywa mrożone nie są do końca zdrowe. Być może dalej ci się tak wydaje. Nie chcesz ich kupować, bo obawiasz się, że w procesie mrożenia zostały one wyzbyte ze wszystkich cennych składników. Jest natomiast odwrotnie! Mrożenie to jedna z najkorzystniejszych dla nas obróbek termicznych. Dzięki niej straty witamin i minerałów są minimalne, a nieraz bywa i tak, że mrożone warzywa mają więcej dobrych składników od tych świeżych, które całymi dniami przesiadują na sklepowych półkach. Korzystaj z nich zatem do woli. Możesz również raczyć się warzywami kiszonymi. Kiszona kapusta czy ogórki doskonale wpłyną na układ trawienny, przyspieszą metabolizm i wspomogą oczyszczanie całego organizmu. Równie dobre mogą okazać się gotowe soki warzywne. Pamiętaj tylko, by przygotowywać je samodzielnie lub uważnie czytać ich skład, jeśli sięgasz po ich gotowe wersje. Dodatkowy cukier nie jest ci do niczego potrzebny. Dobry sok powinien mieć prosty skład.

Jak zdrowo się odżywiać w zimie? Teraz już wiesz, że „zimowa” dieta nie musi praktycznie niczym różnić się od tej letniej czy wiosennej. Dalej podtrzymuj swoje nawyki żywieniowe. Jedz dużo warzyw i owoców, korzystając tutaj z produktów mrożonych, konserwowanych lub kiszonych. Sięgaj także po produkty sezonowe. Niektóre warzywa występują bowiem tylko w okresie zimowym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here