Kompletujemy strój na trening w plenerze — czego nie może w nim zabraknąć?

Trening w plenerze dostarcza nam wielu korzyści. Nie tylko pomaga utrzymać świetną sylwetkę, ale również wzmacnia odporność i dotlenia organizm. Strój do takich ćwiczeń powinien być uzależniony od warunków atmosferycznych. W jaki sposób go skompletować i czego nie może w nim zabraknąć? Podpowiadamy.

Strój na trening w plenerze w okresie jesienno-zimowym

W chłodniejsze dni w okresie jesienno-zimowym strój na trening w plenerze powinien składać się z kilku warstw. Pierwsza z nich to stanik sportowy oraz koszulka z krótkim lub długim rękawem i legginsy. Kolejna to bluza, najlepiej rozpinana. Kurtki treningowe będą trzecią i ostatnią, zewnętrzną warstwą, która nie tylko będzie zapewniała nam ciepło, ale również będzie nas chroniła przed opadami atmosferycznymi oraz innymi niekorzystnymi czynnikami takimi jak na przykład wiatr.

W mroźne dni warto postawić również na czapkę, szalik i rękawiczki oraz wysokie skarpetki. Dzięki zastosowaniu kilku warstw będziemy mogli w razie potrzeby ewentualnie skorygować masz strój, w zależności od warunków, jakie będą panować w plenerze. Warto ubrać się cieplej, ponieważ wychłodzenie organizmu może powodować nie tylko przeziębienie, ale również doprowadzić do kontuzji.

Strój na trening w plenerze w okresie wiosenno-letnim

Wiosną nasz strój do ćwiczeń w plenerze powinien składać się z bielizny termoaktywnej, czyli koszulki i legginsów oraz bluzy lub kurtki na trening, która zapewni nam ciepło i ochronę przed wiatrem w chłodniejsze dni. Latem warto wybierać ubrania wykonane z materiałów odprowadzających wilgoć na zewnątrz, aby uniknąć przegrzania podczas treningu i zapewnić sobie maksymalny komfort. 

Jaki strój wybrać na trening?

Istnieją pewne uniwersalne zasady dotyczące kompletowania stroju na trening. Bielizna powinna być termoaktywna. W okresie jesienno-zimowym lepiej wybrać grubsze modele. Jej zadaniem jest skutecznie odprowadzać pot i zapewniać nam ciepło. Z kolei spodnie powinny ściśle przylegać do naszego ciała. Nie mogą być zbyt luźne, aby nie krępować naszych ruchów. Nie sprawdzą się raczej standardowe spodnie dresowe wykonane z bawełny. 

Koszulki powinny być wykonane z poliamidu lub polipropylenu i dopasowywać się do kształtów naszego ciała. Takie same właściwości powinny mieć bluzy damskie. Kurtki treningowe dla kobiet powinny nas chronić przed wiatrem. Ostatnim ważnym elementem są buty, które powinny posiadać antypoślizgową powierzchnię i być dostosowane do nawierzchni, na której wykonujemy trening.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.